یک متناسب‌سازی نامتناسب | حداقل‌بگیران تأمین‌اجتماعی از اجرای طرح متناسب‌سازی خط خوردند باید و نباید‌های سلامتی در پاییز | در فصل پاییز پادشاهی کنید چگونه مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌تواند منجر به مرگ شود؟ دستورالعمل انجام واکسیناسیون رایگان آنفلوانزا به مراکز جامع خدمات سلامت مشهد ابلاغ شد خمیردندان‌های زغالی را با احتیاط مصرف کنید آغاز غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در پایگاه‌های بهزیستی وزارت میراث فرهنگی تا پایان برنامه هفتم توسعه باید ۱۰۰۰ موزه در کشور داشته باشد به وقت همدلی | کمک‌های ما مردم غزه، لبنان و یمن را نجات می‌دهد برگزاری مراسم روز جهانی کودک در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان «دکتر شیخ» مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳) | افزایش دما در سطح استان تا چهارشنبه بیش از ۱۹۴ هزار خانواده در خراسان رضوی تحت حمایت کمیته امداد هستند | اهدای ۱۵۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی به مددجویان + فیلم مصرف تخم‌مرغ از تحلیل عضلانی در دوران سالمندی جلوگیری می‌کند  برای درمان سرماخوردگی کودکان هرگز خوددرمانی نکنید افزایش تعداد دام نسبت به ظرفیت مراتع در کشور باعث ایجاد آسیب به محیط زیست شده است آنتی‌بادی‌های موجود در شیر مادر از نوزادان در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند امکان حمل و توزیع اینترنتی دارو به طور آزمایشی در ۴ استان فراهم شد تصادف ۲ خودرو در کاشمر ۳ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۶ مهر ۱۴۰۳) خدمات رادیولوژی در بزرگ‌ترین مرکز درمانی کودکان شرق کشور در مشهد، ۲۰ درصد افزایش یافت علت مهم کاهش رتبه علمی دانشگاه‌های ایران در جهان چیست؟ بخشودگی جرائم رانندگی در چه صورتی اجرا می‌شود؟ پیش‌بینی بارش باران در برخی استان‌ها طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مصرف تخم‌مرغ از تحلیل عضلانی در دوران سالمندی جلوگیری می‌کند 

  • کد خبر: ۲۹۳۰۰۵
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
مصرف تخم‌مرغ از تحلیل عضلانی در دوران سالمندی جلوگیری می‌کند 
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین‌های دامی با کیفیت بالا که تخم‌مرغ سرآمد آن‌هاست، به‌طور مؤثری از تحلیل توده عضلانی در دوران سال‌خوردگی جلوگیری کرده و آن را کاهش می‌دهد و در هنگام کاهش وزن نیز بافت عضلانی را حفظ می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه ارزش غذایی یک عدد تخم مرغ معادل است با ۳۰ گرم انواع گوشت (قرمز، مرغ و ماهی) معادل دو تکه متوسط خورشتی، نصف لیوان حبوبات پخته، یک چهارم لیوان حبوبات خام و یک چهارم لیوان انواع مغز‌ها (بادام، پسته، فندق، گردو) است، گفت: تخم مرغ با دارا بودن حدود ۶ گرم پروتئین میزان ۱۳ درصد نیاز غذایی توصیه شده در یک رژیم غذایی بر پایه ۲۰۰۰ کیلوکالری را تأمین می‌کند. 

وی با بیان اینکه از علائم مهم عوارض کمبود مواد پروتئینی عمدتا میتوان لاغری مفرط، بزرگ شدن شکم و عدم رشد مناسب بدن را نام برد، گفت: در نقاطی از آفریقا که مردم دچار فقر مواد پروتئینی اند، این عوارض در کودکان به خوبی مشهود است و به همین دلیل سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد کشور‌های آفریقایی را ملزم کرده که با بهره گیری از تخم مرغ مشکل سوء تغذیه پروتئین را کاهش دهند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ویتامین‌ها مواد آلی با ترکیبات پیچیده‌ای هستند که به مقدار کم در حیوانات و گیاهان وجود دارند و نقش عمده‌ای در سوخت و ساز طبیعی مواد در بدن به عهده دارند گفت: تخم مرغ حاوی ویتامین‌های مهم و مورد نیاز بدن از جمله ویتامین‌های B۱۲، اسیدفولیک، ریبوفالوین و بویژه کولین است.

وی با اشاره به اینکه ویتامین A از ویتامین‌های محلول در چربی است. مقدار آن در تخم مرغ ۲۴۴ واحد بین المللی است و عوارض ناشی از کمبود آن شب کوری، ناراحتی چشمی (خشک شدن موکوس چشم) و کاهش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های عفونی بدن است. 

دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه کمبود b۶ التهاب بدن، خشک و پوسته پوسته شدن پوست اطراف دهان، گوش و بینی و در صورت کمبود شدید این ویتامین در بدن، در بینایی و خونسازی اختلال ایجاد میشود، اظهار کرد: یکی از عناصر ضروری برای تشکیل گلبول قرمز خون ویتامین B۱۲ است که در بافت‌های بدن حیوانات و شیر و تخم مرغ یافت میشود. مقدار ویتامین B۱۲ در یک تخممرغ ۶۵/۰ میکروگرم است در حالیکه مقدار نیاز بدن افراد بالغ ۳ میکروگرم در روز است و عوارض ناشی از کمبود ویتامین B۱۲ نیز شامل کم خونی، خستگی و اختلالات سیستم عصبی است. 

وی با اشاره به اینکه ویتامین D از ویتامین‌های محلول در چربی و برای جذب، تعادل و تثبیت کلسیم و فسفر در بدن عنصری ضروری است و شیر، کره، تخم مرغ و جگر حاوی مقدار کافی ویتامین D است، گفت: عوارض ناشی از کمبود ویتامین D را میتوان نرمی استخوان در کودکی و پوکی استخوان در میانسالی و کهنسالی دانست. 

وی با بیان اینکه تخم مرغ حاوی ویتامین e و کولین است که کمبود آنها عوارضی را به همراه دارد، اظهار کرد: عوارض ناشی از کمبود ویتامین E اختالال در تولیدمثل و ضعف عضله قلب است علاوه براین این ویتامین e اثر درمانی و پیشگیری کننده از بیماری‌های عروق کرونر، سرطان سینه، سرطان ریه، آترواسکلروز (تصلب شریان)، دیابت و التهابات و آسیب‌های ورزشی دارد و کولین هم نقش اساسی در متابولیسم بدن دارد. تخم مرغ پس از جگر گاو دومین منبع مهم و غنی از کولین میباشد که بخصوص باید در زنان باردار و شیرده به مصرف برسدو کولین نقش بسیار مهمی در تکامل مغز جنین دارد. دریافت کولین توسط جنین از مادر نه تنها باعث رشد و تکامل مناسب مغزی او میشود بلکه باعث میشود که سطح ماده هموسیستئین در خون مادر در حد متعادل حفظ شود.

وی با بیان اینکه مواد معدنی تشکیل دهنده تخم مرغ به تنظیم ضربان قلب و فشار خون، پیشگیری از نرمی استخوان و پوکی استخوان، تنظیم ضربان قلب و بهبود خلق و خو، کاهش افسردگی و خطر بیماری‌های قلبی و پیشگیری از سرطان و محافظت چشم در مقابل اب مروارید کمک میکند، ابراز کرد: خوردن تخم مرغ حتی بیش از یک عدد در روز در بسیاری از مردم بدون ارتباط به جنس، سن و نژاد آنها باعث افزایش کلسترول خون نشده و حتی برای قلب میتواند مناسب و مفید هم باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->